Elementy angażujące

Tworzenie nowego Elementu Angażującego Na Stronie

Nasz przewodnik pokazuje krok po kroku w jaki sposób stworzyć nowy lub edytować obecny Element Angażujący Na Stronie. Tworzenie obejmuje trzy kroki: Treści, wydarzenia Wyzwalaczy oraz ustawienia Wyzwalaczy.

treści

Treści to pierwsza karta podczas edycji Elementów Angażujących Na Stronie i to tutaj można dodać lub modyfikować treści Elementu Angażującego Na Stronie, takie jak nazwa, typ, układ oraz tekst.

podstawowe informacje

W tym polu możesz nazwać swój nowy Element Angażujący Na Stronie. Ta nazwa nie jest widoczna dla odwiedzających stronę i pokaże się tylko w Twoim przeglądzie Elementów Angażujących Na Stronie w Edytorze.

Wybierz rodzaj zaangażowania

Wybierz odpowiedni Element Angażujący Na Stronie i to, w jaki sposób ma być wyświetlany na stronie. Wyświetlone opcje układu bazują na rodzaju zaangażowania, które zostało wybrane - niektóre elementy angażujące mają kilka typów układu, inne mają tylko jeden. Tutaj zapoznasz się z różnymi rodzajami zaangażowań, rodzajów układów i konkretnych pól do wypełniania.

Wiele języków

Jeśli Twoja witryna jest w wielu językach, treści Elementów Angażujących Na Stronie będą musiały występować w każdym z tych języków. Zapewni to ciągłe i identyczne doświadczenie dla Twoich użytkowników, ponieważ język zaangażowań łączy się z językiem witryny, w którym użytkownik przegląda witrynę (czyli np. Element Angażujący Na Stronie po francusku pojawi się, kiedy użytkownik przegląda francuską wersję witryny).

Wydarzenia Wyzwalaczy

Wyzwalacze to druga karta, która pojawia się podczas tworzenia lub edycji Elementów Angażujących Na Stronie. To tutaj można zdefiniować konkretne sytuacje, które wyzwolą pojawienie się Twojego zaangażowania. Twój element angażujący będzie wyświetlał się tylko wtedy, gdy wszystkie wydarzenia wyzwalające wybrane tutaj będą spełnione.

Podsumowanie wydarzeń Wyzwalaczy

Na górze strony znajduje się podsumowanie wydarzeń Wyzwalaczy, które są obecnie uaktywnione dla konkretnego Elementu Angażującego Na Stronie.

Lokalizacja geograficzna

Wyzwalacz lokalizacyjny związany jest z lokalizacją geograficzną użytkownika odwiedzającego witrynę (bazując na adresie IP). Uaktywniony wyzwalacz sprawi, że zaangażowanie pojawi się tylko dla użytkowników, którzy znajdują się w lokalizacji, która została wybrana. Preferencje tego wyzwalacza obejmują lokalizację, dokładny adres albo długość/szerokość geograficzną oraz rodzaj obszaru: wiejski, zamieszkany czy miejski.

Kiedy używać: wyzwalacz jest istotny, jeśli organizujesz wydarzenie w danej lokalizacji i chcesz zareklamować je użytkownikom, którzy znajdują się w tym obszarze.

Konkretny zakres czasu

Z uwzględnieniem wyzwalacza z konkretnym zakresem czasu, element angażujący pojawi się tylko w czasie, który zostanie określony. Zdefiniuj godzinę i datę momentu, w którym zaangażowanie ma się pojawić, a Edytor domyślnie ustawi jego koniec po upływie miesiąca. Możesz zmienić moment, kiedy zaangażowanie przestanie się wyświetlać - może trwać dłużej lub krócej niż jeden miesiąc.

Jeśli element angażujący nie musi pojawić się lub zniknąć w konkretnym terminie, możesz wybrać opcję “Cały dzień”. Wybierz też, czy data i godzina ma zależeć od strefy czasowej użytkownika (na podstawie jego przeglądarki) czy od konkretnej, wybranej przez Ciebie strefy czasowej.

Kiedy używać: wyzwalacz może być użyty wtedy, gdy jakaś oferta dostępna jest jedynie przez krótki okres – jak na przykład wyprzedaże w Black Friday.

Liczba wizyt

Wyzwalacz wizyt pozwala zdefiniować, ile razy dany użytkownik musi wejść na stronę internetową, żeby pojawił się Element Angażujący Na Stronie. Jeśli na przykład ustawisz wyzwalacz na 3, element pojawi się tylko w momencie, w którym dany użytkownik wejdzie na Twoją stronę po raz trzeci.

Kiedy używać: ten wyzwalacz może być użyty wtedy, gdy chcesz coś zareklamować użytkownikom, którzy już pokazali poprzez swoje zachowanie w przeglądarce, że są oni zainteresowani Twoją stroną, produktami lub usługami.

Liczba wizyt na podstronach

Wyzwalacz odwiedzin na stronie bazuje na liczbie odwiedzin witryny przez jednego użytkownika i pojawia się dopiero po określonej ich liczbie. Wyzwalacz nie określa konkretnych podstron, które musi odwiedzić użytkownik, a zlicza jedynie ich liczbę.

Kiedy używać: ten wyzwalacz może być użyty wtedy, gdy chcesz zareklamować użytkownikom, którzy już pokazali poprzez swoje zachowanie w przeglądarce, że są oni zainteresowani Twoją stroną, produktami lub usługami.

Link do kampanii

Wyzwalacz linku do kampanii pozwala zdefiniować konkretny adres URL, który wyzwoli Element Angażujący Na Stronie. Oznacza to, że Element Angażujący Na Stronie pokaże się tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie na konkretny link URL kampanii (na przykład ten prowadzący do newslettera).

Ustawienie tego wyzwalacza wymaga wypełnienia parametrów URL kampanii, która wyzwoli Element Angażujący Na Stronie: klucz – znak przed “=” - i wartość - znaki po “=”.

Konkretny URL

Wyzwalacz konkretnego URL bazuje na linku URL, z którego użytkownicy trafili na stronę. Z tym wyzwalaczem, Element Angażujący Na Stronie pojawia się tylko użytkownikom, którzy trafia na Twoją stronę poprzez określony przez Ciebie link URL. Na przykład, jeśli dodasz www.google.com jako taki przekierowujący URL, element angażujący pojawi się tylko użytkownikom, którzy trafią do Ciebie z wyszukiwania w Google.

Kiedy używać: wyzwalacz ten jest istotny wtedy, gdy chcesz zaangażować użytkowników, którzy wykazywali konkretne zachowanie przed odwiedzinami witryny.

Przewijanie strony

Po włączeniu wyzwalacza przewijania strony, element pojawi się tylko wtedy, gdy użytkownik przewinie na dół witryny.

Kiedy używać: wyzwalacza warto użyć wtedy, gdy chcesz zaproponować coś użytkownikom, którzy wykazali zainteresowanie treściami.

Ustawienia wyzwalaczy

Ustawienia wyzwalaczy to trzecia karta podczas edycji Elementów Angażujących Na Stronie. To tutaj możliwe jest zdefiniowanie wyglądu, animacji i widoczności elementu angażującego.

Wygląd

Określ czas, rodzaj przejścia i wytrzymałość wyglądu elementu angażującego.

To zaangażowanie powinno pojawić się po: wybierz preferowany czas (w sekundach) - odliczanie rozpoczyna się w momencie, w którym spełnione zostaną warunki wyzwalacza.

To zaangażowanie powinno zniknąć po: wybierz preferowany czas (w sekundach) - odliczanie rozpoczyna się w momencie, w którym pojawia się zaangażowanie.

Pokaż zaangażowanie przy każdej wizycie: włącz tę opcję, jeśli chcesz, aby element angażujący pojawiał się za każdym razem, kiedy spełnione zostaną warunki wyzwalacza. Jeśli opcja będzie wyłączona, użytkownik zobaczy zaangażowanie tylko raz.

Przejście: wybierz animowane wejście Twojego elementu angażującego. Pełna lista przejść znajduje się tutaj.

  Statyczne Elementy Angażujące Na Stronie

Jeśli wybrany został wariant statyczny Elementu Angażującego Na Stronie, powyższe ustawienia nie mogą zostać zdefiniowane, jako że to konkretne zaangażowanie jest na stałe przypisane do strony.

Widoczność

Dostosuj widoczność: dezaktywuj tę opcję, jeśli chcesz, aby element angażujący został ukryty. Jeśli aktywujesz tę opcję, Twoje zaangażowanie automatycznie będzie widoczne od momentu włączenia. Jeśli chcesz zaplanować, aby Twoje zaangażowanie zostało włączone w przyszłości, wybierz datę i godzinę z kalendarza.

Pokaż tylko na tych stronach: domyślnie zaangażowanie jest aktywne na wszystkich stronach. Jeśli chcesz, aby element angażujący był widoczny tylko na konkretnych stronach, wybierz dane strony z rozwijanego menu. Możesz wybrać tyle stron, ile chcesz.

Pokaż na komputerze, tablecie lub telefonie: wybierz, na jakich urządzeniach ma pokazywać się element angażujący.