Dodawanie modułów
moduł listy faq
Możesz wykorzystać Moduł listy FAQ, aby stworzyć listę pytań i odpowiedzi, która pomoże odwiedzającym uzyskać informacje na temat Twoich produktów i usług. Aby dodać Moduł listy FAQ wybierz Lista FAQ w kategorii Tekst i struktura w menu Dodaj moduł.
Listy FAQ są oznaczane przez uporządkowane dane Schema.org, dzięki czemu Twoja witryna pojawi się jako rozszerzony wynik wyszukiwania Google.
Przykładowe wyniki Google oznaczone jako FAQ:
Najedź kursorem na moduł, a następnie wybierz Treść lub Projekt z rozwijanego menu, aby edytować swoją Listę FAQ.
treść
W sekcji Treść możesz wybrać już istniejącą listę FAQ z Danych globalnych lub dodać własną bezpośrednio do modułu.
Aby przywołać Dane globalne, zaznacz Użyj globalnego źródła danych. Jeśli w Danych globalnych znajduje się więcej niż jedna lista FAQ, wybierz odpowiednią z rozwijanego menu Źródło.
Jeśli nie korzystasz z Danych globalnych, możesz również ręcznie dodawać pozycje na liście FAQ, wybierając Dodaj element FAQ.
Do każdego elementu możesz dodać następujące dane:
Pytanie: zapytanie, na które udzielisz odpowiedzi.
Odpowiedź: odpowiedź na zadane pytanie. Treść odpowiedzi może zawierać standardowo sformatowany tekst, jak również hiperłącza.
Możesz zmienić kolejność elementów, klikając na symbol sześciu kropek, który znajduje się po lewej stronie każdego elementu, a następnie przeciągając go na odpowiednią pozycję na liście.
Lista elementów
Lista FAQ może zawierać maksymalnie 50 par pytanie-odpowiedź. Aby dodać więcej niż 50 pytań, rozdziel je na 2 (lub więcej) osobne moduły. Nie ma limitu co do liczby Modułów listy FAQ.
Unikanie zduplikowanych oznaczeń
Zgodnie z wytycznymi Google odnośnie FAQ Schema, jeśli Twoja witryna zawiera więcej niż jedną parę identycznych pytań i odpowiedzi z tym samym oznaczeniem, może to sprawić, że żadna z Twoich stron pojawiających się w wynikach Google nie będzie zawierać elementów rozszerzonych FAQ. Warto zatem upewnić się, że żadna z par pytanie-odpowiedź nie pojawia się więcej niż raz na przestrzeni całego serwisu. Najprostszym sposobem na spełnienie tych wytycznych jest utworzenie dedykowanej podstrony FAQ, by właśnie tam dodawać wszystkie pytania i odpowiedzi.